Riviera Retro

Riviera Retro neemt je mee naar de elegantie en exclusiviteit van de Franse, Italiaanse en Engelse Rivièra’s. En als je daar een vleugje nostalgie aan toevoegt, krijg je Riviera Retro. Een unieke stijl waarmee een vrouw uitdrukking geeft aan haar vrouwelijkheid, originaliteit en vrijheid. Ongeacht haar leeftijd en unieke vormen.

Inspiratie voor mijn collectie is de typische elegante Côte d’Azur-flair in combinatie met stijlen uit verschillende decennia; De weelderige Gatsby-stijl, de klassieke ingetogen Engelse jaren ‘40, de kleurrijke Bohemien-look of het over the top van de jaren ‘80. Deze stijlen zijn verwerkt in hedendaagse ontwerpen van merken exclusief voor zowel Maastricht als soms ver daar buiten.

Als eigenares en styliste, stel ik de collectie zelf met zorg samen. Daarbij put ik uit een netwerk van ontwerpers en merken die ik gedurende mijn reizen in de afgelopen jaren heb opgebouwd. Daarnaast zet ik met deze modezaak een familietraditie, ontstaan in 1905, voort.

In het Jekerkwartier in Maastricht (Sint Pieterstraat 21A) ga ik samen met jou op zoek naar dat ene stuk wat uitdrukking geeft aan jouw persoonlijkheid.

Dat maakt een bezoek aan Riviera Retro een ware voyage!

Riviera Retro
Sint Pieterstraat 21ª
6211 JM Maastricht
bekijk de route 

I.v.m. Corona maatregelen is de boutique tijdelijk gesloten (tot nader order). De webshop is wel open en verzending binnen NL is nu gratis.

Stay home & stay safe!

Evelyne: +31 (0) 6 229 17 609

Collectie

Marilyn Feltz is een jong en exclusief prêt-à-porter collectie ontworpen door Marilyn Feltz en haar echtgenoot Alexis Gaffuri, gestart in 2015. Haar creaties zijn voor de moderne, onafhankelijke en bewuste vrouw. Zij produceert een kleine capsule collectie in haar atelier in Parijs en gebruikt alleen de mooiste kwaliteit stoffen “made in France”, zoals de bekende Lyon zijde en jacquards, galon (sierband) uit de regio Cambrai en Pyreneën mohair … Klassiek, elegant, nostalgisch met een vleugje rock and roll, een knipoog naar haar turbulente jeugd. Luxe, slow fashion en hoge kwaliteit, dat is Parijse couture…met een grote C!

Marilyn-Feltz

Dit Italiaanse merk uit Bologna staat bekend om zijn prachtige knitwear en designs met mooie details. Dit geeft de typische Italian touch aan hun ontwerpen. De merknaam Kontatto is een Italiaanse woordspeling “con tatto”; met tact in combinatie met contact zoals de stof op de huid voelt. De collectie van 2019 en 2020 is geïnspireerd op de 80’s, vooral te zien aan de brede schouders en hoge taillebroeken.

Kontatto

Wild Pony is een Spaans merk gericht op de jonge vrouw die weet wat ze wil en op zoek is naar onderscheidende stukken, of naar die verbluffende look waardoor je opvalt, of het nu een speciale gelegenheid is of omdat het jouw persoonlijke stijl is. Met een sterk, elegant en eigentijds karakter met een vleugje trendyheid, is het een merk dat zowel voor zijn concept als zijn prijs toegankelijk is.

Wild-Pony

Isabelle Topolina, opgeleid in Normandië als couturepatroonmaker, verhuisde zes jaar geleden naar Marrakech waar ze prachtige stukken ontwerpt die een unieke stijl weerspiegelen in verschillende prints. Ze heeft een uitstekend oog voor kleurencombinaties, patronen en rijke stoffen. … De designs zijn flatterende vrouwelijke silhouetten met Swinging Sixties geïnspireerde patronen in levendige tinten op bedrukte zijde, katoen en viscose. Kortom, een streling voor het oog.

Topolina

Traffic People werd in 2002 geboren in het hart van Londen op Portobello Road en Camden, op zoek naar een eigentijdse draai voor de vrouw die een tijdloos ontwerp wenst met de juiste hoeveelheid ondeugendheid om haar unieke innerlijke stijl te weerspiegelen. Traffic People is bedacht uit een liefde voor vintage geïnspireerde mode en prachtig geklede vrouwen uit vroegere tijden; Lauren Bacall, Anita Pallenburg, Ava Gardiner en Bianca Jagger om een paar te noemen.

Traffic-People

Juliette Swildens combineert elementen van herengarderobe, Parijse chic en vintage, alles met een vleugje vrouwelijkheid. Swildens’ identiteit is tegelijkertijd Bohemien en chic, rock en klassiek – allemaal getint met natuurlijke materialen, verfijnde kleuren en vrouwelijke snit. Bepaalde stukken zijn iconisch geworden bij Swildens: de overall, het herenhemd, de smoking en de Bohemien rok geven een look die zowel casual als verfijnd is zoals de echte Parisienne.

Swildens

K&J is het verhaal van Kate en Jules. Kate, de ontwerpster wil graag accessoires voor jou tot leven te brengen. Jules vond Kate in een film, zij was dit grappige maar ook zo vastberaden meisje, dus werd ze haar inspiratie.

“Wees natuurlijk, durf wild te zijn en stop nooit om een vrouw te zijn”. De K & J-accessoires zijn ongecompliceerd, tijdloos maar nooit mainstream. Zij gelooft in de schoonheid van materialen en haar grootste zorg is om de schoonheid van de vrouw te valoriseren.

Zij gelooft ook in de schoonheid van menselijke relaties. Alles is ontworpen in België en voor 100% gemaakt in België en Italië met fabrikanten die ze persoonlijk kent en respecteert. Haar klant is koningin en zal altijd zo worden behandeld.

K&J

Emily en Fin, in 2002 opgericht door goede vriendinnen Emily Whittle en Fin Armor-Brown, zijn begonnen bij Portobello Market en uitgegroeid tot een onderscheidend Brits. Alles wordt in eigen huis ontworpen en ontwikkeld in hun studio in Londen en zij zorgen ervoor dat er veel aandacht wordt besteed aan de pasvorm en kwaliteit van elk kledingstuk. Door invloeden uit het verleden te gebruiken om collecties in het heden te creëren, blijven ze elk seizoen hun unieke esthetiek ontwikkelen door originele prints en doordachte ontwerpen te combineren.

Emily-&-Fin

Lilian Wells begint op 14 jarige leeftijd als Bloomsbury-couturière. Al gauw blijkt dat ze de kunst van de couture beheers en maakt ze prachtige jurken voor de aristocratische families die de herenhuizen rond Bloomsbury Square bewonen. Lilian bracht vele jaren door met het perfectioneren van haar uitstekende naaivaardigheden in een kleine kamer in Hamilton House, en werd bekend als ‘The Seamstress of Bloomsbury’. Haar werk werd bewonderd en bezocht door vele grote aristocratische families en royalty’s uit de hele wereld …
… en nu, in overeenstemming met haar wensen, laten we haar oorspronkelijke patronen en ontwerpen uit 1940 herleven … en ik ben blij dat ik ze met u kan delen.

The-Seamstress-of-Bloomsbury

Eruitzien om te zoenen. Dat is het idee achter het nieuwe make-upmerk PUNE uit Maastricht. Want “pune” betekent zoenen in de Maastrichtse taal.
Geen kille online beauty business, maar make-up met persoonlijke aandacht.

PUNE is gemaakt door een team met enorme liefde voor het soigneren. Goed voor jezelf zorgen, er alles aan doen om te stralen én je goed te voelen. Soigneren is meer dan ‘mooi-maken’ en is voor iedereen anders. Daarom dat de visagisten achter PUNE alle kleuren, geuren en structuren van de make-up met zorg hebben uitgezocht. De producten zijn samengesteld met gerenommeerde fabrikanten uit Italië. Een assortiment dat altijd sterke basics en essentials heeft, maar ook meegaat met tijd en trend.

Pune